Quote Originally Posted by paulmat
Heb je mooi mazzel gehad. Met dit soort uitstapjes (alleen en in minder gunstige omstandigheden) ben ik wat voorzichtiger geworden na een wat overmoedige fotowandeling aan de voet van de Mont Blanc jaren geleden, waarbij ik bijna over de rand tuimelde. Ik word daar nog wel eens wakker van...
Soms raak ik zo in vervoering van wat ik zie, dat ik echt niet meer let op gevaar of geen gevaar. Dat is natuurlijk niet slim, dat weet ik ook wel. Ben al talloze keren gevallen maar de enige die tot nu toe schade heeft opgelopen is mijn 35 mm Mamiya lens, die gelukkig door Mamiya weer keurig is gemaakt.

Die keer op Skye was echt het mooiste dat ik ooit heb gezien. Overal ijskristallen die aan elkaar klonterden en die werden opgestapeld in watervallen tot de meest onwaarschijnlijke sculpturen, en daaroverheen vloeide water. Het licht was ook nog precies goed. Wat wil je nog meer....

Iedere keer dat ik op Skye ben, hoop ik stilletjes dat het heel hard gaat vriezen :-) Afgelopen februari werd ik daarvoor heel hard op mijn vingers getikt door een 4 dagen durende sneeuwstorm! ;-)

Dat 'kunst' is een grappige verschrijving :-).
Inderdaad grappig. Het was al laat... of vroeg zo je wilt.

Ik geef toe dat er door de afdruk inderdaad nog veel 'waarde' aan een plaat toegevoegd kan worden. Ben zelf net op het punt beland waarop ik de techniek als zeer belangrijk begin te beschouwen, als uitdrukkingsmiddel. Hiervoor dacht ik daar echt anders over en was het alleen het beeld dat telde. Het artistieke stond voorop zeg maar. Nu ga ik pas inzien hoe belangrijk de techniek ook is.
Techniek is zeker belangrijk, maar het is een middel. Het artistieke mag naar mijn mening nooit ondergeschikt raken aan techniek. Het streven is om de techniek zodanig in je vingers te hebben dat je er geen omkijken meer naar hebt, en dat alle concentratie kan gaan naar het artistieke.

Ik hoop het met jou Annemarieke.
Met het quoten is hier een stuk weggevalen, maar bedankt voor je goede wensen Paul. We zullen zien hoe het gaat.

Daar ben ik na 25 jaar geëxperimenteer ook net achtergekomen. Eén film, één ontwikkelaar, één barietpapier - het aantal variabelen zo klein mogelijk maken!
Voor mijn gevoel is dat de goede weg, maar er zijn ook heel veel DoKa werkers die juist het experimenteren heel leuk vinden. Nogmaals en alweer: ieder zijn meug.

Groetjes, Anne Marieke