Huib, ik denk dat je daar volkomen gelijk in hebt. Natuurlijk grijpt de consument straks zijn PDA/GSM/Fototoestel/Navigator om een kiekje te maken. Voor de consument is film een allang gepasseerd station.
Maar goed, snel 'on-topic' voor ik wordt gearresteerd voor recidivisme :-)

Gilbert, ik vind het antwoord dat je kreeg allereerst getuigen van de typisch Nederlandse middenstandsmentaliteit. Als een klant iets afwijkends wil roep je: "dat is niet mogelijk". Als een klant iets wil dat jij niet in assortiment hebt roep je: "dat bestaat niet". Dat roepen winkeliers hier al eeuwen, uit broodnijd. Alles is beter dan doorverwijzen. Ieder volk krijgt de winkeliers die het verdient.
Dat jouw fotoboer geen rolfilm heeft is overigens volkomen begrijpelijk. Welke consument fotografeert er nou op rolfilm!? Dat zet die man toch nooit weg!

MF dood? Dat is tot op heden niet mijn ervaring. In consumentenzaken was MF altijd al een moeizaam artikel, over vlakfilm zal ik het maar helemaal niet hebben... In de vakhandel is het nog steeds prima te krijgen. S-Color is al genoemd, maar ook bijvoorbeeld Minderman in Den Haag en Kleurgamma en Capi in Amsterdam. Je moet gewoon bij de vakhandel zijn. En, daar heeft Anne Marieke volkomen gelijk in, dat moest je vroeger eigenlijk ook.

Jan