Quote Originally Posted by Annemarieke
Ik kom net van het depot Klein Chemisch Afval, waar ik een behoorlijke lading ontwikkelaar en fixeer wilde achterlaten, en waar ik ben weggegaan met een enorme frustratie.

Het ontaardde dus in een gigantische discussie, want de heren van de KCA wilden niet geloven dat ik geen bedrijf had, of was. Het maakte niet uit met welke argumenten ik kwam (een bedrijf probeert toch geen tientallen verschillende ontwikkelaars uit? een bedrijf levert toch niet de gebruikte chemie af in kleine fotochemie-flessen, en in Fanta-flessen, Cola-flessen, ruitensproeiervloeistof-flessen enz?).

Met wachtte zelfs mijn verhaal niet eens af, zo van "sorry, heb een beetje te lang mijn chemie opgespaard". Nee hoor, toen ik kwam aanrijden riep n van de heren meteen: "oh, dat komt van een bedrijf, dan moet u betalen!".

Uiteindelijk heb ik de tactiek gebruikt van de aanval is de beste verdediging, want men begon meteen te dreigen dat ze "wel even zouden opzoeken" of ik een bedrijf heb. Mijn antwoord was: "prima, gaat u dat nu doen, dan wacht ik wel even!". Natuurlijk konden ze dat helemaal niet opzoeken en uiteindelijk hebben ze al morrend twee grote tonnen voorzien van een sticker "fixeer" en "ontwikkelaar" en zonder ook maar n hand uit te steken, mij daar de betreffende flessen in laten doen.

Ik heb de heren medegedeeld dat zij op deze manier natuurlijk wel in de hand werken dat mensen voortaan hun fotochemie gewoon door de gootsteen gooien, want als je bij zo'n depot z wordt ontvangen vergaat de zin (als die er al was) je toch compleet om je gebruikte chemie twee dorpen verder te gaan afleveren.

Eerlijk gezegd denk ik dat die mensen helemaal nooit meer fotochemie krijgen aangeboden, en dat ze er wellicht helemaal geen faciliteiten meer voor hebben, maar het staat op hun lijstje, dus ze moeten het wel aannemen!

Sorry mannen, maar dit moest ik even kwijt!

Groetjes, Anne Marieke
H'mm.

Hier bij het depot (Helmond) nog nooit gezien dat ze een de chemie appart opspaarden. Ik gooi al mijn chemie dus ook gewoon door elkaar heen in 1 grote tank die ik af en toe dump bij het depot.

Toch 's een keer checken.