ik hou niet van fotografie waarbij het _alleen_ maar gaat om de techniek. Dan maar iets minder techniek (als de fotograaf beide niet even sterk beheerst), maar meer emotie, meer inhoud.
Ja, dat is moeilijk de balans tussen vorm en inhoud. En vooral: wat is de essentie en hoe geef je die weer. Misschien is dat wel wat werkelijk goede foto's maakt: het samengaan van beide.
Ik was gewoon een beetje plagerig hoor, met mijn opmerking over goed belichte prints. Je was zo stellig over wat je niet mooi vind, dat ik nieuwsgierig werd naar wat jij dan wl mooi vind.

Atget kende ik niet. Heb net even gezocht en een paar foto's van hem gevonden. Inderdaad mooie eenvoud, en alweer een Fransman? (na Cartier-Bresson, Doisneaux enz)
Inderdaad een Fransman, maar van voor Cartier-Bresson en Doisneau (1857 - 1927). Als je een beetje zoekt kan je redelijk wat foto's van Atget op internet vinden. O.a. George Eastman House heeft een heleboel. Zijn bomenfoto's zijn dungezaaid helaas. Ben er net achtergekomen dat er een foto van Kenna is: Atget's trees.

Jan