• 09-15-2007 07:33 AM #0
    Jed Freudenthal
    Jed Freudenthal is offline

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Just scanned a picture to show you what I mean by vignetting. It also clearly shows that the vignetting is more obvious in the part of the picture (on the right) where there is less light. I guess I'll have to live with it... but I must say that if I bought this lens in the nineties for 2430 dollar (new), I would've been disappointed.
    IK heb je foto bekeken. Ik vraag mij af of dit assymetrisch verschijnsel vignettering is. Ik zou de camera eens openen en dan de sluiter openen en de hoeken aan de onderkant bekijken, zodanig dat je het licht door de lens ziet vallen. Kijk dan of je kunt zien of er iets in de weg zit en wat dat wel is. Het is niet de 'nature of any wide angle lens', zoals Roger zegt. Het hoort niet op te treden. Ik heb echter ervaren dat het vaak optreedt als gevolg van verkeerde montage van filterhouders etc.
    verder zou ik inspecteren of de lens wel behoorlijk op zijn plek zit. Het scherpteverloop lijkt ook merkwaardig te verlopen.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 09-15-2007 at 08:19 AM. Click to view previous post history.
    Advanced reply Adv Reply   Reply With Quote Reply With Quote