Wat ik achteraf jammer vind na mijn aanschaf van de Nikon F55 (als student kon ik me niet meer veroorloven en mijn computeritis eist ook veel ) is het ontbreken van de mogelijkheid om zelf je ISO-waarde in te stellen. Op vele sites en in boeken kom je namelijk tegen dat je zwart-wit op bv. 200 ISO moet instellen als de waarde 400ISO is. Is mijn enige mogelijkheid dan een correctie van +1EV? Of kan ik op één of andere manier prutsen met de DX-code's?

Wat ik voor de aanschaf al wist is dat er géén ondersteuning voor TTL is voor externe flitsers (minder belangrijk) en ook géén DOF (kan ik wel mee leven)
Uiteindelijk heb ik deze camera gekocht met de bedoeling: ik kan er lenzen voor aanschaffen (die ik bij Nikon normaal lang kan gebruiken en hij is manueel in te stellen.

Wat ik nu ook besef te missen is de mogelijkheid een draadontspanner te gebruiken. Is de enige mogelijkheid dan om de zelfontspanner te gebruiken?

Nog een vraagje: centrale partiële meting, kan ik dit vergelijke met spot meting? Zodat ik precies manueel kan belichten op een bepaald voorwerp?

mvg Pieter