Quote Originally Posted by willem View Post
Marco,

Inderdaad is het in principe de bedoeling om de doka van de grond af op te bouwen. Maar ik denk dat dat wel lukt. Iedereen wil toch graag aan de slag en ik steek er graag geld, tijd en moeite in. Dank je wel voor de tips over evt leegstaande doka's. Zelf niet geinteresseerd om mee te doen, overigens ? Ik zal die oude NRC er trouwens even bij pakken. Lijkt me een aardig artikel.
Ja, het is wel een aardig artikel om te lezen, maar eigenlijk natuurlijk diepe treurnis, omdat het hoofdzakelijk om de teloorgang van de doka gaat. Van een actieve community als APUG hebben ze op de redactie van het NRC denk ik nog nooit gehoord.

Maar goed, hoewel ik in Heemstede woon, en je "Haarlemmermeer" voorstel nog zo gek niet klinkt, is het voor mij op dit moment niet meer interessant. Alhoewel mijn doka zeker niet perfect is, is hij toch zeer bruikbaar. Geen toestanden met op / afbreken en verplaatsen van 30 kilo zware vergroters of zo (ik heb een Durst Laborator 1200 en M670). Ook financieel moet ik op dit moment enigzins "zuinig aan" doen, dus extra kosten voor huur en opbouw, zie ik nu helaas niet zitten...

Mijn enige wens is nog om eens in een doka rond te lopen waarin ik prints van groter dan 40*50 cm kan maken. Laatst nog een tentoonstelling van Koos Breukel gezien, waaauw!! Bariet van 1*1.25 meter of zo. Lijkt mij geweldig om eens te doen met mijn 4x5 negatieven.