Dit weekeind naar zowel Huis Marseille als FOAM in Amsterdam geweest. Die zitten 200 huisnrs (resp 403 en 609) van elkaar af op de Keizersgracht in Amsterdam, hadden allebei collecties die zeer de moeite waard waren. Huis Marseille gaat binnenkort ook nog aanzienlijk uitbreiden.
Wat de slechte kwaliteit van digitale afdrukken betreft; dat zie je niet alleen bij fotoclubs. Ik erger me al geruime tijd aan de afdrukken met de raarste zwemen in een blad als 'Black and White', en die zouden toch beter moeten weten. Ik denk dat op de fotoclubs nog veel te doen is om de kwaliteit te verbeteren, er moet een minstens half professionele niveauverhoging komen zoals in de hoogtijaren van de zwartwitfilm. Denk aan het zonesysteem etc. Maar ja, als de leden de gebruiksaanwijzing van hun camera of printer zelfs niet lezen..... En de fotobladen helpen ook niet veel, er staat veel in over knopje dit of dat aan camera zus of zo, maar er is kennelijk geen publiek voor dieper gaande achtergronden van de digitale techniek. Er zijn wel veel mensen in de clubs die op de techniek af komen, hoe meer knopjes hoe beter. Overigens denk ik dat over niet al te lange tijd wel weer een schifting zal plaats vinden waarbij al die techneuten weer verdwijnen omdat al die knopjes toch niet zonder meer tot betere foto's leiden
Ben het ook eens met de opmerking over de beeldendiarree die als fotoserie met muziek via een beamer over je worden uitgestort. Meestal begeleid door New Age muzak die op onlogische momenten aanzwelt of stopt, onder foto's die geen van allen opzichzelf een goed beeld maken.
Tanden op elkaar dus en op naar de doka en de fotomusea!