Hoi Pieter,Originally Posted by PieterB
Nee, natuurlijk zijn het niet allemaal etters. Er zitten een heleboel aardige en hulpvaardige fotografen tussen. Ik heb zelfs nog de tijd meegemaakt dat er op nl.foto helemáál geen etters zaten.
Maar de laatste tijd werden heel veel discussies volledig verziekt. Een lange draad betekende dat 90 % van de berichten persoonlijke aanvallen waren. Men slingerde elkaar de meest vunzige dingen naar het hoofd. En de oorspronkelijke fotografische vraag werd volledig irrelevant. Ik voegde telkens weer mensen toe aan mijn killfiles. Maar omdat anderen bleven happen op aanvallen kon ik wel bezig blijven. De "afzeiktoon" was de regel geworden.
Dit, en de constante reacties van "digitaal is altijd beter", hingen mij danig de keel uit. En mij niet alleen. Veel waardevolle hulpvaardige fotografen zijn uit nl.foto verdwenen. Wat overblijft is helaas van weinig fotografisch of medemenselijk niveau. Het is jammer voor die paar echte fotografen die er toch nog tussen zitten, maar voor mij hoeft nl.foto niet meer. Tegen beter weten in kijk ik nog wel eens of er een analoge vraag tussen zit. Die verwijs ik vervolgens naar apug
G.
)
Adv Reply