Mijn grootvader zei vroeger altijd "Schoenmaker blijf bij je leest". Zo meteen zie je door de digitale bomen het analoge bos niet meer. Dit IS de laatste analoge rots in de digitale branding. Ik zie niet in waarom JUIST HIER gediscussieerd moet worden over digitaal. Daarvoor zijn zo ongelofelijk veel fora.

Hoe hou je het kaf van het koren? Hoe kan je het niveau hoog houden? De vragen die je stelt zijn al zo divers van niveau. Heel simpel (té simpel) vind ik:
Quote Originally Posted by paulmat
Wat de beste software daarvoor is? Wat de beste scanner daarvoor is? En welke het goedkoopste niet te vergeten?
Hoe je het eenvoudigst een site in elkaar sleutelt om je scans van digitale z/w-prints te laten zien? Welke ISP de beste performance en services levert om dezelfde scans van je z/w-prints te laten zien, tegen de laagst mogelijke prijs?
Gaaaaaaap! Honderden keren eerder gelezen... Maar dan stel je vragen als:
Welke printer de meest natuurgetrouwe afdrukken levert? Welke papier- en inktcombinaties het beste zijn? Hoe zwartwit CIS-systemen in de praktijk werken? Hoe je de kanaalmixer van Photoshop et al moet gebruiken om zwartwitfilters te simuleren? Of welke labs barietafdrukken kunnen maken van digitale bestanden (er zijn er twee in Parijs, op Agfa mcc111 doen ze dat - kost wel wat)?
Reuze interessant. Misschien dat je toch een punt hebt. Iets om heel goed over na te denken, Gilbert.

Dus waarom dan nog een geheime subgroep op Apug introduceren?
Helemaal mee eens, Off-Topic (= digitaal) wordt dan vele malen groter dan de rest.

Als Nederlandstalige Apug'ers behoefte hebben aan een digitale handleiding voor het een en ander aan zwartwit, dan schrijven we dat eenmalig toch gewoon even op?
Goede oplossing! Gilbert heeft vast nog wel wat ruimte op zijn site...?