Meget svær spørgsmål, synes jeg...

Jeg er udmærket klar over at der sidder en hel del danske analoge fotografer rundt om i de danske klubber, som savner nogle ligesindede at tale med og disse fotografer kan man få fat i via Selskabet for Danske Fotografi. Personligt er jeg nu ikke særligt begrejstret for at blande Selskabet for Danske Fotografi ind i billedet, da jeg synes, at det signal de sender med deres ensidige fokus på digital foto og billedmanipulation er, at analog fotografi er dødt og de ikke gider interessere sig for "et par håndfulde" særlinger som dyrker analog fotografi.

Hvorvidt en klub / forening kan baserer sin overlevelse på et par årlige møder og en spalte i et blad, tvivler jeg på. Personligt vil jeg hellere vende mig mod APUG, da der dagligt, er en livlig debat på siden og der er mange inspirerede mennesker som kommer med indlæg på APUG. Hvilket falder i tråd med, at det altid har været fra udlandet at jeg har hentet min inspiration, okay, jeg har lige været på Kirsten Klein udstilling, så nu er der også inspiration herhjemmefra .

Nå, men det jeg forsøger at sige er, at jeg er mere interesseret i et interskandinaviske APUG-samarbejde, end et rent dansk. En mulighed for at få fat i de danske analoge fotografere som ikke kender til APUG, kan være at skrive en eller flere artikler til Dansk Fotografi, hvori eksistensen af APUG gøres klar og på den måde få de sidste danske analog fotografere med i fællesskabet.

mvh Tom