Julen kom tidlig til Oslo!

I går mottok jeg endelig mitt nye ShenHao! Det er utrolig lekkert å se på, og alle på jobben var imponert! De beundret både mekanikken og håndverket lagt i trearbeidet!

Noe av det første jeg tittet på var innfesting for stativ. ShenHao 4x5 har to hull like ved hverandre, et 3/8" og et 1/4". Hvilket betyr at jeg slipper å gå til innkjøp av nytt stativ. (Jeg prøvde det på monstervideostativet, og det var helt stabilt!)

Det fulgte med to pakker film. Jeg trodde disse skulle være en pakke T-max 100 og en pakke 100 portra VC, men det viste seg å være feil. Det var en 50-pakk T-max 100 og en 20-pakk T-max 100 Readyload. Nå fulgte det ikke med noen readyload kassett i kit'et, og spørsmålet blir da: Hva gjør jeg med denne? Åpner en og en konvolutt i mørkerommet og setter inn i vanlige filmholdere? Bytter den bort til noen som digger Readyload? (Den gikk ut i Oktober '06, men det skulle ikke ha noe å si).

Den videoen om innlasting av film i holdere som jeg lenket til i første post, var forøvrig til stor hjelp! Jeg lastet inn 8 filmer på under 15 minutter, og det må vel sies å være OK til første gang å være!

Kanskje det blir et par bilder på meg i Julen, da!