Quote Originally Posted by fred View Post
Beste allen,

Een gezonde lucht in de doka is belangrijk en tot nu toe een punt waar ikzelf nog te weinig aandacht aan gegeven heb.

Wie heeft er in zijn doka gezorgd voor een 'lichtdichte' lucht "verversing/afvoer" en hoe heb je dit uitgewerkt?
Welk materiaal heb je ervoor gebruikt?

Benieuwd naar jullie oplossingen.

Dank bij voorbaat.

Fred

(heb de 'darkroom portraits' al voor de helft overlopen maar tot nog toe te weinig, geen oplossingen opgemerkt)
Iedere luchtverversing komt neer op het aanzuigen en afvoeren van lucht met het doel onaangename geuren te verwijderen. Voor sommige mensen is de geur van azijnzuur onaangenaam. [ ik ga er van uit dat het niet gaat om toxische verbindingen te verwijderen, trouwens je gaat toch geen stoffen in vloeistofvorm toepassen die via de lucht toxische effecten zouden veroorzaken!].
Het nadeel van luchtverplaatsen is dat je ook stof in beweging zet. In geval van een ruimte bestemd voor vergroten moet je de luchtbeweging niet groter maken dan nodig is om de geuren te verwijderen.
Persoonlijk pas ik geen actieve luchtverplaatsing toe en ik hoef ook geen knijper op mijn neus te zetten. Maar dat kan ook aan mijn neus liggen.

Jed