Ik heb tegenwoordig voldoende frisse lucht in mijn doka. Ik heb een centrifugaal-ventilator (150m3 per uur) in een geluiddichte box, een zgn softbox. (de zgn growshops hebben een goede prijs/ kwaliteit verhouding, degelijk want ze staan meestal 24h per dag aan..). Hierop heb ik twee afzuigslangen gemonteerd, een die eindigt in een kap boven mijn doorloopmachine en een die boven de spoelbak eindigt (aan het einde van deze slang komt nog een kap). De lucht wordt door een derde slang van ongeveer 16 cm diameter naar buiten geblazen. Ik zal morgen een fotootje maken.

De diameter van de aanvoerbuis (30 cm) is groter dan die van de twee aanzuigbuizen. De buis voert lucht aan van buiten, door de onderdruk die de ventilator veroorzaakt. Om hem lichtdicht te maken zit er een flinke bocht in en is hij van binnen met matzwarte schoolbordverf beschilderd.

Zoals hierboven al vermeld: zorg in elk geval dat de damp niet langs je gezicht wordt afgezogen. Dus bijv niet in het plafond een afzuigpunt maken.

groeten,

jw