Quote Originally Posted by hka View Post
Marc,
Misschien is dat te combineren met Geert zijn ideen.
Twee vliegen in n klap...
Mijn idee is om een ruimte te voorzien met mogelijkheid tot werken in 3 groepen, maar niet om alle eer aan mezelf te houden qua instructie.
De hulp van Marc is dan ook meer dan welkom!

Werken met verschillende formaten zou zr interessant zijn omdat meteen ook de eigenheid en problematiek van de toestellen aan bod kan komen... balguitrek, scherptediepte, voldoende licht... en de mogelijke oplossingen hiervoor.

Alleen middenformaat, 4x5 en 8x10 lijkt me een goed voorstel! Als je met kleinbeeld in studio gaat werken, wordt het zo snel een individuele belevenis en je ziet geen resultaat op het matglas om te delen met anderen...

De studio is groot genoeg om in 3 groepen te werken en er is ook voldoende licht aanwezig, annex scheidingswanden.
Ik kan voorzien dat er 2 groepen met flitsers aan de slag gaan, een derde met continu licht. Er is wel maar 1 flitsmeter aanwezig (hoog tijd voor een backup exemplaar!) maar ik vermoed dat er wel nog mensen eentje hebben.

Voor modellen kan ook gezorgd worden... er zijn er nog een aantal die me een ferme wederdienst moeten ;-)
Ik bespreek dit eerst nog met mijn collega.

Het geheel zou dan wel doorgaan in Denderleeuw, op een 15km ten westen van Brussel.

Gezien de hoogzwangere toestand van mijn vriendin (8e maand), schat ik dat dit best in de periode eind februari / begin maart is, op een zondag. Later in het voorjaar, gaan we uiteraard liever in de natuur fotograferen.

Ik start meteen een nieuwe thread met dit onderwerp.

G