Quote Originally Posted by argus View Post
Jed,

de flitsers kunnen op verschillende kanalen (radiogestuurd) werken, geen probleem op dat vlak en van storing van modelleerlichten van een andere groep zullen we ook geen last hebben.
De modellen ga ik inderdaad op TFP engareren, evenals een gratis middagmaal.

Meer details later.
Nu laat ik jullie ideetjes wat de vrije loop.

G
Ik heb begrepen dat er ook flitsers van buiten af komen. In het algemeen worden die foto-electrisch gestuurd en die zullen wel last hebben. De toepasbaarheid van flitsers van buiten is vaak beperkt doordat de proportionaliteitsfactor tussen flitser en instellicht verschilt.
Een wat minder technisch aspect is het volgende. Ik weet niet of de deelnemers met de basics van het uitlichtenen en het bedienen van deze flitsers thuiszijn. Maar als er deelnemers zijn voor wie dat nieuw is, dan is een basisinstructie niet weg, zo is de ervaring. Zelf heb ik alleen ervaring met stagieres bij het werken op locatie, maar ik heb zo een basisinstructie in de studio wel eens meegemaakt. Deze werd door twee personen gegeven. Een persoon legt de werking van het licht en basisuitlichtingen etc. uit, terwijl een ander het licht regelt. De twee personen dienen goed op elkaar ingespeeld te zijn.

Een ander aspect is het volgende; ik weet niet of TFP een vaccin is dat de modellen krijgen toegediend, maar het is ook goed de modellen bij de bespreking uit te nodigen. Het is trouwens goed om niet alleen een portretdatum vast te leggen, maar ook een bespreekdatum.

Jed