Van tijd tot tijd zie ik mede-apuggers een analoge draad starten op nl.foto. Zelf kan ik de verleiding soms ook niet weerstaan. Maar telkens weer ontstaan daar zeer onredelijke discussies uit.

Onlangs weer een draad van Fred over de miserabele afdrukken van Guido Paulussen. Zodra het woord analoog of bariet valt slaan de digi's op hol, en komen ze met de meest onzinnige argumenten aanzetten. Tot persoonlijke scheldpartijen toe. Bijvoorbeeld, in bovengenoemde draad werd Fred van bariet fanatisme beticht, en de digitale afdruk zowiezo beter geacht, hoewel niemand de tentoonstelling had gezien behalve Fred zelf. En als ik het goed begrepen heb waren de digitale afdrukken technisch gewoon ver beneden alle pijl, ongeacht wat erop stond. Maw de onredelijkheid ten top.

Ik vraag me dus af waarom we uberhaupt nog zouden posten in nl.foto. Aan de andere kant zet ik er soms ook een berichtje in waarbij ik naar Apug verwijs. Misschien help ik daar de verdwaalde analoge fotograaf nog mee, die vergeefs zijn heil in nl.foto zoekt.

Hoe denken jullie erover?

G.