Over digitaal kom je nooit uitgepraat. Dat P.S. of photo elements is net zoals het Windows besturingsprogramma zelf. Op een bepaald moment komt daar niemand meer uit.

(Dat even terzijde, kan natuurlijk ook aan mij liggen.)

Afgezien van discussie's die ontsporen moet iedereen zelf weten hoe hij/zij wil werken. Als er op een forum geen ruimte meer wordt gegeven aan analoog kun je inderdaad maar het beste verwijzen naar een site waar dat wel kan.

Natuurlijk weet ik dat we in snelheid niet kunnen tippen aan de opnametijd en een plaatje op internet, maar ik vind het in handen hebben van een goede foto veel belangrijker. En ook als je 100 digitale opnamen maakt, dat de kans op een of twee echt goede misschien iets groter wordt en dat er daarom ook gemakkelijk een eind aangerommeld wordt. Digitaal is voor 80% van de mensen een zegen. Al die mislukte vakantiefoto's na een run op het Kruitvat van die laatste 2-3 rolletjes komen niet meer voor. Inderdaad van de 100 digitale vakantieopnames nu zijn er meteen 60 'gedelete' waardoor de 40 overige voor deze doelgroep acceptabele opnames zijn en met een beetje geluk nog net op CD-rom komen en misschien zelfs wel een paar via de één uur shop tot een fotoafdruk komen.
Prima toch, maar met deze doelgroep hoef ik toch geen discussie over fotografie aan te gaan.

Laat mij maar lekker m'n gang gaan in de doka. Kost meer tijd, minder aantallen, slecht verdienen, maar wel een beter eindresultaat en bovendien een andere en rustiger manier van werken dan weer achter de P.C. te moeten zitten.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl