Quote Originally Posted by fred
Verdomme, het lukt me niet om in schijfjes te quoten... :-). Hoe doen jullie dat... :-)
Klik op de knop onderaan een bericht: Reply with quote. Wat je dan te zien krijgt, zoals ik nu ik op jou reageer is als eerste: -[-QU-OTE=fred-] zonder de afbreekstreepjes erin, en dan meteen jouw oorspronkelijke tekst. Ga dan naar het eind van het bericht, daar zie je een 'end-quote' staan, bestaande uit rechte haak open, slash /, QUOTE met weer een rechte haak dicht. Als je dat steeds aan een eind van een zin waar je op wilt reageren plakt, krijg je die 'schijfjes tekst'. Wanneer je dan gereageerd hebt en je wilt op een ander stuk in de tekst verderop reageren. moet je eerst weer even dat --[QU-OTE--=fred] aan het begin van dat stuk zetten, alsmede de end-quote toevoegen. Het zou inderdaad makkelijker moeten kunnen...

ivm: nl.foto... Ik weet dat vele Vlamingen vlug afhaken als het om Nederlandse contacten gaat. Dikwijls is het hun cup of tea niet.
Kan ik me goed voorstellen. Vlamingen zijn toch een ander volk dan Nederlanders, met inderdaad meer 'zuidelijke componenten', doorgaans stukken beleefder ook. Ik woon in Frankrijk en merk die verschillen tussen noorder- en zuiderlingen nog sterker.

Doordat ik graag anderen overtuig (anders zat ik niet in de verkoop) blijf ik wat analoge tegen-intoxicatie spuien in de mi. uitsluitend digitaal bevolkte nl.foto. Hoe zeggen ze dat Paul in Frankrijk: 'Chasser le naturel, il revient au/en gallop?' :-)
Eh, zoiets ja :-). Maar je vasthoudendheid wat dit betreft blijft me soms verbazen.

Wat betreft de Galleries: ik denk dat de kwaliteit erg gevarieerd is. Kunnen we misschien af en toe een beeldje ervan bespreken. Of misschien beter, eentje van de onze?
Gevarieerd zeker en dat is wat ik nou net zo aardig vind. Ik zie soms hele slechte foto's, die ik vroeger geregeld ook gemaakt heb. Ik zie vaak ook hele fraaie foto's, van mensen die echt stukken beter zijn dan ik. Mijn huidige foto's probeer ik ergens op die Apug-schaal te plaatsen. In die zin vind ik het heel stimulerend, je ziet hoe het niet moet (want dat stadium ben je na 25 jaar wel voorbij) en je ziet hoe het wel moet, en dat stadium wil ik na 25 jaar nu eindelijk eens bereiken! :-)
Misschien een idee als een Nederlandse Apugger een foto plaatst, die link ook hier ergens (in het Ned. deel van Apug dus) neer te zetten (dus ipv. alleen maar in een bepaalde gallery)?

ivm fbo's werkwijze
Nog altijd tussen twee stoelen hier:
Enerzijds hou ik van het impulsieve, emotionele werk, maar wens daarbij niet meer op KB te werken, maar wel op MF. Echter als je ziet wat Elliott Erwitt presteert met kleinbeeld of beter 'dank zij' kleinbeeld. Amai!
Goede fotografen kunnen met alles werken. Zelf ben ik hier niet uit, ik heb net tijdens een verjaarsfeestjes van mijn dochter (zes jaar) m'n Mamiya 645 gebruikt. En van de drie foto's die ik gemaakt heb, is wel aardig. Ik heb 'm op zowel 13x18 als op 30x40 gedrukt en ik vraag me af hoeveel 'winst' ik nu eigenlijk geboekt heb tov. m'n handzame Nikon met die heerlijke 1.8/50 erop. Ik moet dat toch eens wat nader uitzoeken.

ps Paul. ivm aantal toestellen. 3 ipv 60 en eentje die wacht tot dat ik pensioen gerechtigd ben... bij leven en welzijn... :-).
Ah, dan heb ik me flink verteld! :-) Maar je werkt toch net met een nieuw toestel, een 6x6 of 6x7 toch? Is dat die Mamiya Press of is dat weer een 6x8?

Mooi licht gewenst in Frankrijk!
Danke schn! Vanmiddag was het weer eens raak, een laaghangende bewolking die net de heuveltoppen bedekte maar de dalen schoon hield zeg maar, en die in de richting van de zon heel donkergeel gekleurd was. Leek wel een schilderij! Een zwartwitfotograaf wil daar niet eens een foto van maken -- t mooi! :-)
Jij ook mooi Jeroen Bosch-licht boven je vlak vlaand'renland!

Paul.