Nu de discussie tussen de kopstukken wat gekalmeerd is kom ik er maar weer eens tussen.(Elite mag ik niet zeggen, professional ook al niet). Ik hoop alleen niet dat ik deze discussie op mijn geweten heb.
Harry, Gary nogmaals bedankt. Mijn technische kennis is weer wat verrijkt.
Ik heb nog wat specifieke vragen maar dat komt nog.
Het heeft me ook geleerd dat je ook goed op jezelf passen bij Apug.
Advies van Harry brengt je naar een verslavingsarts.
Bij Garry raak je overspannen als je niet oplet.
En dan Fred. Die laat je inventaris, badkamer, salon, naar de lommerd (kennen ze dat woord in BelgiŽ?)
brengen. Dit brengt gegarandeerd huiselijke twisten. Maar je "duin" foto's vind ik schitterend
Verder dien je de dikke van Dale naast je te hebben. Wilbert en Merlin vormen kennelijk de werkgroep
"taalcorrectie". Is er ook nog een ballotage commissie?
Dat er verder zeer moeilijk wordt gedaan over eenvoudige zaken:
Cross processing is dat niet gewoon omkeer ontwikkeling?
Dry down %. Is dat niet het verschil in gradatie en dekking tussen een natte en droge afdruk.
Nu daar leerde ik op mijn fotoschool eenvoudige afdoende hulpmiddeltjes voor, welke trouwens in ieder
goed doka boek te vinden zijn. Interesse laat weten.
Ervaarde verder deze eerste post als prettig.
Toch blijf ik moeite hebben met de post van de kopstukken, de harde kern. Met mijn eenvoudige
apparatuur, kleinbeeld, ben ik daar duidelijk niet op zijn plaats. Een soort overtollige ballast.
Wie van jullie praat er nog over kleinbeeld. Bij de eerste post inzake de portret cessie werd dan ook
onomwonden gesteld dat er voor kleinbeeld geen plaats was. Toegegeven dat werd wat later bijgesteld.
Binnenkort zal ik mij uitgebreid voorstellen. Zelfs loop ik er aan te denken om een hoofdstuk te open
genaamd "de knuppel in het hoenderhok"
En dan de laastste vraag; waarom is er een nederlandse apug opgezet terwijl de belangrijke voertaal
toch wel engels is. En er is een prachtige engelse Apug!
Zo dat was het voor eeen eerste keer.
Theo