Quote Originally Posted by BertH View Post
Dus als het mijn foto was hing ik 'm simpelweg op, je had 'm toch niet als belegging gekocht?

*ten overvloede: alles wat er in kleur hangt is verbleekt en niet meer om aan te zien
Eigenlijk helemaal mee eens, zonde om zo'n speciaal gekochte foto op te bergen... Maar... dat wil nog niet zeggen dat het nutteloos is om over plaatsing (b.v. liefst niet tegen een potentieel vochtige oude buitenmuur) of makkelijk te realiseren voorzorgsmaatregelen (zuurvrij karton + UV werend glas) na te denken. Dat geldt al helemaal als het dus om kleurenprints gaat. Hoewel de meest recente kleurenprint papieren wel aanzienlijk resistenter zijn dan oudere kleurenprints van een paar decenia geleden (Fuji claimt voor zijn Crystal Archive papier geloof ik iets van minstens 75 jaar zonder ernstig verkleuring), is het toch voor alle kleurenprints, nog meer dan voor ZW, zinvol om UV-werend glas te gebruiken.

En voor de rest zijn we hier, om het maar eens oneerbiedig te zeggen, op APUG natuurlijk allemaal een beetje "mierenneukers", omdat onze hobby of werk ons na aan het hart ligt...