Wat losse puntjes
Idealiter is de zuurtegraad van de fixeer gelijk met die van de pH van de ontwikkelaar.
Na het gebruik van zuur stopbad gebruik je een zure fixeer. Bij een basische fixeer gebruik je meestal water als stopbad. Je kunt niet van een zuur stopbad naar een basisch fixeer zonder tussendoor goed te spoelen.
Bedenk verder dat er effecten zijn van zuur op de gelatine van de film (maar daar kan Jed vast meer over vertellen...).

De zure fixeer kan op den duur het beeld aantasten, door te lang te fixeren. Dat doet basische fixeer niet. Ik denk dat dit het grootste punt is, voor het gebruik van basische fixeer.

Zure fixeerders zijn over het algemeen beter en meer beschikbaar. Basische fixeer heeft wel een aantal grote voordelen. Over het algemeen is basische fixeer zuiniger, gaat langer mee, het is stabieler en heeft nauwelijks een geur.
Met veel plezier gebruik ik al een tijd modified TF3, met water als stopbad, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een veel gebalanceerder systeem is, veel neutraler dan zure stop en fixeer. Wanneer je een 'stain' wilt na het ontwikkelen (zie film/of darkroom cookbook), moet je wel alkalisch fixeer gebruiken.