Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
Ik heb me wel eens afgevraagd hoe je de 'leerstof' zou moeten overdragen. Dan is het eerste wat je je afvraagt: waar begin je mee? Er zijn zoveel technische en niet-technische aspecten. Je hebt dan zo ongeveer een schildersopleriding, waarbij de technische aspecten verschillen.

Naar mijn mening moet je beginnen bij dat onderwerp, dat aansluit bij de leerling. Zoveel leerlingen, zoveel belangstellingen en capaciteiten. De meesters zullen de gezellen ook wel niet als een eenheidsworst hebben benaderd.

De huidige academies leiden, zo lijkt mij, meer voor basisvaardigheden op.

Jed
Een goede leraar gaat nog een stap verder terug, en vraagt zich af wie en waar zijn leerling is.
Volgens mij zijn die allang af genokt, omdat ze helemaal geen interesse hebben in de discussie tussen leraren over welke lesmethode het beste zou zijn.
Hij kwam hier op school voor een lesmethode van de FVS. Als ik bij de bakker kom om een wit brood en de bakker probeert me een bruin brood aan te smeren zit ik daar ook niet op te wachten.