Hallo mensen,

ik heb een klein probleempje met de camera. Ik heb telkens als ik een filmpje ontwikkel maar 11 beelden, soms 11,5 beelden op de rol. ik heb de indruk dat de camera het countermechanisme veel te vroeg laat tellen waardoor ik zie dat op het einde van het twaalfde beeld nog een heel eind blanke film over is. Aan het begin juist omgekeerd, het eerste beeld is meestal niet helemaal zichtbaar....

Ik heb hem zopas teruggekregen van 'de repareur' uit nederland voor een sluiterprobleempje( sluiter ging niet altijd open) en het slingermechanisme die een beetje los zat ( zit nog steeds losjes, is dit normaal???)

Ik woon in Brussel,dus.... weet er iemand raad? Want ik had de camera gekocht bij de firma collectcamera, Theo Dewit, goeie service, maar je moet er toch een beetje achterzitten. De kamera is binnen geweest bij Klinkhamer, terug gestuurd naar mij. Ik heb de kamera 2 maand geleden gekocht, nu krijg ik toch bedenkingen, zeker toen de verkoper zei: ' het is een kamera van een goeie kameraad, nooit gebruikt,etc'
( Maar er waren wel drie defecten ineens te bespeuren)
plus de vervoerskosten die ik uitgegeven heb om de kamera op sturen naar collectcamera heb ik nog niet terug gekregen, wat normaal gezien in de garantie zit,service. Maar bon, msschn is de heer Theo wel op reis, dit even terzijde.

Weet er iem. een degelijke kennis om die kamera eens te inspecteren, of iem. die zelf een rolleiflex heeft en van de buurt waar ik woon?
Altijd welkom!

ciao