Hallo allemaal,

Ik ben Robert van Vaals uit Rotterdam. Ik ben vanaf mijn tiende al gek op fotograferen, echter, op 1992 heb ik er eigenlijk een beetje de brui aan gegeven.

Totdat ik afgelopen december mijn liefhebberij weer op het spoor kwam, dat is te zeggen, ik kwam mijn oude Minolta X-300 met Minolta MD 35-70mm. f/3.5 weer op het spoor.

Deze camera heb ik verkocht en ik ben wat nieuwe spullen gaan verzamelen en daarmee gaan fotograferen: een Minolta X-700 met Rokkor-X MD 24mm. f/2.8 en Rokkor-X MD 50mm. f/2.0; een Leica M6 met Summicron 50mm. f/2.0; een Canon AE-1 met Canon FD 50mm. f/1.2; een Canon A-1 met Canon FD 50mm. f/1.4.

Ik heb hier dit jaar al menige film mee volgeschoten, vooral met de Leica M6 en de Canon AE-1, beide geweldige camera's.

Mijn laatste 'aanwinst' is een Nikon D50 met Nikon AF Nikkor 50mm. f/1.4, ik zet dat aanwinst maar tussen aanhalingstekens want met digitale fotografie heb ik een haat-liefde verhouding, er al een paar keer over gedacht om deze camera weer van de hand te doen.

Wat analoog betreft ontwikkel ik niet zelf, misschien is dat iets voor de toekomst, om nog te leren (hoor mij: toekomst en analoog...).