Quote Originally Posted by Necator View Post
Jeg har tænkt mig at bruge alm opvaskemiddel som afspænding, det er nævnt her på sitet flere gange som en mulighed. Nogen der har erfaringer med det?

P.S. Kunne i øvrigt se andetsteds på APUG at Maco/Rollei får en del høvl for deres forretningsmoral i forbindelse med deres nye Crossbird og Redscale film, men jeg går stadig ud fra at det er et ærligt foretagende.
Jeg har handlet masser af gange ved Maco/Rollei og har ikke haft nogle problemer med dem. Ja, de får høvl på APUG for deres rodet navngivning og ændring af produkter, men det er ikke noget som genere mig, men der er nogle som har set sig sure på dem af den grund.

Vedrørende opvaskemiddel som afspændingsmiddel, så kan en uparfurmeret opvaskemiddel vel godt bruges i meget små mængder. Rigtig afspændingsmiddel til foto er dog så billig, at jeg ikke ser nogle grund til at bruge et mindre rent produkt. Husk at slutskylle i demineraliseret vand inden du hænger filmen til tørre. Det med at afstryge vandet fra filmen, gør jeg ikke, synes risikoen for ridser er for stor.

Tom