Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
Stel dat je met het vliegtuig wilt reizen - naar Groot BrittanniŽ of de Verenigde Staten - en je wilt je foto apparatuur meenemen. Je toegestane tas heeft inmiddels de afmeting van een kleine laptoptas. De belangrijkste beperking voor fotografie (vooral als je met middenformaat werkt) is de maximaal toegestane dikte van de tas van slechts 16 cm.

Deze "stel dat..." van jou is best wel actueel, Fred, want wat kan je nou meenemen in zo'n tas??

Gezien het aantal zoekgeraakte koffers, en het feit dat je spullen niet verzekerd zijn als je ze in de "hold" laat reizen, is het inchecken van foto-apparatuur geen optie.

Tja, daar loop ik dus al twee weken mee te worstelen, want als ik naar Schotland ga (een paar keer per jaar) heb ik altijd een zware en goed gevulde phototrekker bij me. Mijn digitale spotmeter is natuurlijk een heel eng apparaat, dus die zal ook wel niet meemogen in het vliegtuig.

Kortom: ik heb dus (nog) geen antwoord op je vraag, Fred.

Anne Marieke
Kijk dit vind ik nu een interessante vraag. De lijstjes die hier nu verschijnen kunnen nooit in die tas, dus keuzes zouden dan gemaakt moeten worden. Bovendien LESS IS MORE

Even aannemen dat het puur voor het plezier is zou ik graag een TC mee hebben en dus een statief en daar begint het gesodemieter al direct mee.