Quote Originally Posted by Merlin View Post
Ik denk dat er naast jou geen fotografen zijn die 19e eeuwse kunstliteratuur heeft liggen. Je hint naar een omschrijving die anders zou zijn dan de heden ten dage gebruikte omschrijving, zonder er bij te vertellen wat dan anders is. Daar kunnen we dan niet zo veel mee. Ik ga vooralsnog uit van publiekelijk toegankelijke up-to-date openbare bronnen. Als je meer kan vertellen graag, maar vooralsnog zie ik de meerwaarde niet in van een opmerking, dat het vroeger anders was, zonder te verklaren hoe dan. Begrijp je me?
Ik heb die literatuur ook niet naast mij liggen, maar raadpleeg een (universiteits) bibliotheek. Het gaat dus om een publiekelijk toegankelijke bron en je kunt via internet zo zien in welke openbare bibliotheken dit boek (of welk boek) te leen is of in te zien. Bovendien zie ik vele boeken tegenwoordig in via 'Google books'. Zeker voor ouder werk een goede ingang.
Maar ik zal het werk van Robinson nog weer eens bekijken en zien hoe het begrip in korte zin is samen te vatten.
Maar dat komt dan in een volgende aflevering. Mogelijk kan ik paginas scannen en dan hier als een 'aanhangsel' publiceren. Ik weet niet of dat gaat.

Jed