Quote Originally Posted by argus
Vorige zomer zijn mijn vriendin en ik naar ons nieuwe huisje verhuisd en bij het uitpakken van de laatste dozen, tijdens het kerstverlof, vond ik een oud fototoestel van mijn grootvander zaliger terug.

Daarnet kwam ik een afbeelding tegen op het weeweewee van een Kodak Brownie en dat is nu exact wat er momenteel thuis op de kast staat te pronken. Het is een zeer vroeg model met enkel vooraan een lensgat, bovenaan een gaatje waarvan ik denk dat het de zoeker is en achteraan enkel een rode tap. Op de rechterkant is de filmwinder.

Ik weet ondertussen al dat die toestelletjes indertijd naar de fabriek moesten om nieuwe film te laden maar weet er iemand of ik er nu nog creatieve/leuke dingen mee kan doen?

tnx!
Ja natuurlijk wel. Gewoon met een rolletje 120 film. Waarschijnlijk gebruikt hij echter 620 spoeltjes film i.p.v. 120. Dat is eigenlijk dezelfde film maar op een veel dunnere metalen spoel. Je moet dus twee van die spoeltjes hebben, en de 120 film in de doka over zetten naar die 620 spoel. Daarna kun je er gewoon foto's mee maken.