Van harte welkom Jos.
Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
Dat je de enige waard in die clubs met jou analoge fotografie, trek het je niet aan, ikzelf ben al sinds ongeveer 4 jaar de enige die nog analoog werkt in onze club, maar krijg toch wel de beste plaats om te exposeren, als wij exposeren, waarom denk je.
Vanwege grootformaat? Totdat je van het 35mm gebeuren bent bevrijd, kan je analoog en digitaal gewoon als gereedschap zien. Het maakt niet uit hoe je tot je beeld komt. Maakt het uit of een beeldhouwer met hamer en bijtel of met een vijl een beeld maakt? Ludo zegt het goed:
Dus doe gewoon je ding en probeer er van te genieten.
groeten, Ludo
en
Omdat het analoge nog wel opvalt, zeker als je kunt uitpakken met bariet, lith en broomolie beelden.
Op mijn fotoclub keken ze verbaasd naar mijn lithprints. De algemene consensus was: het is wel mooi, maar waarom zou je zo met curven en niveau's spelen? Eigenlijk net als de opmerkingen die ik kreeg op e4 omkeerproces, waarom zou je die rare kleuren gebruiken? Euh, ja, omdat het proces zo is? Je leert zo wel goed beargumenteren en jezelf af te vragen waarom je bepaalde technieken gebruikt.