Quote Originally Posted by PieterB
Hmmm best nog kostelijk
ILFORD Multigrade-Filterkit 75
Ik zie ook nog ILFORD Multigrade-Filtersatz 9x9cm en ILFORD Multigrade-Filtersatz 15x15cm. Dat zijn die losse filters die je bedoelt zeker? (maw hopelijk heeft die vergroter een filterlade maar ik betwijfel het een beetje - we zullen zien)
Kijk op www.ebay.de daar zag ik zojuist een filterset staan en nog geen bieders.

Ik ken VC en weet dat je dan 1 papier nodig hebt (kennen is een groot woord - boekskes-kennis bedoel ik) maar zijn er ook nadelen aan verbonden? Waarom wordt er dan niet enkel VC-papier verkocht? (alhoewel dit zo wel lijkt te zijn merk ik)
Amaloco ontwikkelaar en ook hun Varioprof papier is een goede en budget verantwoorde keuze. Het Varioprof papier wordt verondersteld te zijn gemaakt door Ilford??

Kleine vraag: met welk papier (RC ? / FB - bariet / PE ? EN mat, glanzend, of matglanzend?)maar ook welke papierontwikkelaar en fixeer begin ik? Ik zou wel graag eens met amaloco werken want volgens (roger?) fotohuis lijken dat zo goede producten te zijn
Om het drogen en glanzen eenvoudig te houden zou je kunnen kiezen voor RC-PE en afhankelijk wat je mooi vindt glanzend of mat. Wil je mooie diepzwarten, dan zit je met glanzend beter.