Quote Originally Posted by Merlin View Post
@jelke en van eynde ludo
Dat is nu precies andersom van wat ik wil. Natuurlijk laat je je be´nvloeden door je omgeving en het licht, zeg maar het beeld wat je kan maken. De vraag was echter hoe je vanuit je binnenste invloed kan uitoefenen op je uiteindelijke beeld. Een subtiel maar essentieel verschil. De meeste fotografen herkennen de eerste situatie, slechts weinigen kunnen hun gevoel vertalen in een beeld. Ach, was ik maar schilder geworden.
sally mann brengt het heel mooi onder woorden;

until you actually set up the camera it's so funny you don't see the picture, until you commit the camera to it and then suddenly that was just a feeling turns into a photograph, it's the oddest phenomenon

het is een manier van beleven die je moeilijk onder woorden kunt brengen, als ik mijn hoofd onder mijn cameradoek stop vergeet ik alles om mij heen en gebeurd er van alles op het matglas, dat gevoel en ervaring probeer ik vast te leggen in het uiteindelijke beeld, het mooie van fotografie is de vrijheid die ik ervaar en het loslaten van de dingen i.p.v. daar ook nog controle over te hebben