Hallo allemaal!

Vandaag pas deze interessante site ontdekt. Dat ziet er veelbelovend uit! Eerst maar even het wie/wat verhaal. JEV is mijn handle op veel fora, zo ook hier ('t zijn de intialen van mijn naam - tikt wel lekker ). In het echte leven luister ik naar de naam Joost. Wonende te Amersfoort dus.

Anyway, in een grijs verleden (een jaar of 20 terug...) introduceerde mijn vader mij in de fotografie. En dan ook meteen maar full-power: handmatig bediende spiegelreflex (de zijne ja ) en de doka in. De vergroter die wij toen hadden (een Zunow J 35) heb ik laatst vroegtijdig "ge-erfd", en hij doet 't nog steeds.

Een paar maanden terug begon de analoge fotografie toch weer te trekken naast het digitale verhaal en dat kreeg een extra duwtje door de cursus waar ik nu mee bezig ben (portretfotografie, inclusief doka werk...). Vorige week heb ik dan ook een nieuwe doka-inrichting bemachtigd op basis van een Philips PCS 130 vergroter. Er is eigenlijk, zo kwam ik tot de ontdekking, weinig veranderd - hoewel dit wel mijn eerste kennismaking was met multigrade papier .

Goed, binnenkort hoop ik alles operationeel te hebben (de spullen staan klaar, de kamer moet nog wat verbouwd worden maar dan...). Ik hoop hier dan ook terecht te kunnen met de veelheid aan vragen die ik ongetwijfeld ga hebben. Beschikbaarheid van chemie bijvoorbeeld (wat is er tegenwoordig allemaal te koop?) en andere consumables.

Nou ja, wellicht tot lezens hier!