Je hebt nou wel de kans dat fotograferen een vermoeiende bezigheid wordt. Je moet je bezig houden met het licht, de compositie, keuzen in sluitertijd/diafragma, keuzen in film/asa, keuzen in objectieven/filmformaat, het weer, het tijdstip, het onderwerp, het verhaal wat je wilt vertellen, en dan ook nog eens je emoties. Het is maar goed dat je veel van de keuzen onbewust neemt. De keuzen die je neemt per situatie en jouw 'oog' maken het idd dat je een handtekening krijgt. Of zoals kraker het formuleert:
Quote Originally Posted by kraker View Post
Mijn *veel te simpele* gedachte is: een landschap vastleggen, dat kan toch iedereen? Daar ben ik toch niet bijzonder in? Daar kan ik toch niet iets van mezelf in laten zien? (Totdat ik dan werk van anderen zie, en daar echt wel een signatuur in herken... ook landschappen kunnen dus tekenend zijn voor een bepaald persoon.)
Dat de één een perfect beeld heeft en de ander van de zelfde plek een rotplaat, ligt niet persé aan de gebruikte materialen en technieken, afdruktechniek of visie. Dat heb ik wel gezien met de bijeenkomsten in het veld.